Naučte se blokovat si čas

Umět si vyhradit na něco čas je jednou z hlavních dovedností správného time managementu, kterou MUSÍTE zvládnout na sto procent.

Svět se neustále zrychluje a zaplavuje nás novými informacemi, nespočet způsobů vyrušení nám bere čas a pozornost, kterou máme věnovat práci.

Tím spíš bychom si měli tuto dovednost osvojit.

Když říkám vyhradit si čas, myslím tím doslova si ho ZABLOKOVAT v kalendáři po kratších intervalech – podle toho, co zrovna potřebujete udělat. Pouhých 30 minut, kdy si slíbíte, že se budete soustředit jen a pouze na daný úkol, může znamenat strašně moc. Jakmile s tím jednou začnete, uvidíte, že to budete dělat častěji, protože vás to dostává do stavu maximálního soustředění.

Abych byla upřímná, i já jsem se na začátku musela přesvědčovat, aby to byla moje priorita číslo jedna.

Pro dnešní pracovníky je mozek nejdůležitější aktivum a je jen na nás, jak ho budeme optimalizovat. Když si na věci nevyhradíme čas, nikdy ze sebe nedostaneme to nejlepší. Náš mozek nedokáže dělat najednou dvě věci dobře. Ano, můžeme tak fungovat, ale bude takový výkon maximální? A jak bude vypadat výsledek?

Zkuste tyto tři tipy, jak udělat čas posvátnou komoditou, jak zamezit jeho plýtvání.

  1. Zavřete e-mail.
  2. Vypněte telefon.
  3. Zavřete dveře.

Když tyto tři kroky skutečně uděláte a ve vyhrazeném čase zvládnete, co jste si předsevzali, začne se vyplavovat adrenalin, budete na sebe pyšní a dodá vám to sílu vyhradit si ještě další hodinu, případně další den – opět zvítězit. Když se naučíte blokovat si čas, třeba po malých celcích, bude to pro vás mít obrovský přínos.

Momentálně pracuji s týmy, které musí zlepšit vybrané oblasti, aby se jejich organizace pohnula z místa. Když si čtu o jejich světě a pozoruji ho, neustále mi z toho vyplývá, že by mnohému pomohlo právě umění vyhradit si čas.

Jak jsou na tom vaši manažeři a lídři s organizací času? 

Kory Kogonová


Nenechávejte úspěch vašich lídrů náhodě, pomozte jim zvládnout jejich roli.

Základy time-managemnetu a life-managementu si osvojí během semináře 5 rozhodnutí k výjimečné produktivitě a potřebné dovednosti k práci s lidmi a základy leadershipu se naučí na semináři 6 klíčových dovedností pro vedení týmu.


O autorce

Kory Kogonová je viceprezidentkou oddělení FranklinCovey pro rozvoj konzultantů. Jejím hlavním úkolem je rozvoj týmů konzultantů FranklinCovey „v terénu“, aby stále poskytovali špičkové poradenství, zejména v rámci služby All Access Pass.

Kory je také expertkou na oblast produktivity a spoluautorkou úspěšného titulu nakladatelství Wall Street Journal The 5 Choices: The Path to Extraordinary Productivity (v českém jazyce vydal Management Press pod názvem
Pět možností. Cesta k mimořádné produktivitě — Cesta k mimořádné produktivitě), dále spolupracovala na knihách Project Management Essentials for the Unofficial Project Manager a Presentation Advantage

Kory má více než 25leté obchodní zkušenosti jak z první linie zaměstnanců společnosti FranklinCovey, tak z výkonných pozic ve vedení. Než k FranklinCovey nastoupila, pracovala šest let v pozici výkonné viceprezidentky celosvětového provozu pro AlphaGraphics.

Další články