Klíčovými pilíři při vytváření a posilování firemní kultury je zaměření na společné hodnoty, smysl a především přenos hodnot do každodenní práce lidí, dále čas na rozvoj vztahů se zaměstnanci, výhova lídrů a budoucích lídrů.
Konkrétními dopady firemní kultury na výsledky firmy mohou být například změny, kterých se podařilo dosáhnout ve zlínské výrobní firmě:
- Nízká fluktuace – nízké náklady
- Nárůst tržeb o 25% při stejné režijní struktuře
- Efektivnější využití nákladů na vzdělávání
- Převzetí odpovědnosti za svůj vlastní proces, popisy rolí
- Zkrácení pracovních schůzek – jasná agenda, cíl i přístup
- Převzetí odpovědnosti za své podřízené – rychlejší meziúseková komunikace
- Snížení počtu e-mailů díky nastavení pravidel pro komunikaci
- Změny v procesech – zvýšení flexibility
- Větší odvaha k prosazení nápadů, zlepšení a inovací – proaktivní hledání úspor a zdrojů
- Větší loajalita lidí k firmě (projevuje se například při řešení krizových situací)
- Vytvoření prostředí odhalujícího nevýkon a neochotu spolupracovat
- Vytvoření zdravého prostředí, eliminace negativních nálad
Když silná firemní kultura přináší takovéto výsledky, proč tolik firem ponechává růst firemní kultury náhodě?
Děkujeme všem hostům za sdílení zkušeností a inspirativní atmosféru.
Další články o firemní kultuře